Přeskočit na hlavní obsah

Bulgur se zeleninou a kuřecím masem

Aby náš mrňousek neměl k obědu stále se opakující kombinace s rýží, bramborami nebo těstovinami a měl stravu pestrou a vyváženou a zdravou, zvolila jsem dnes bulgur. Z předešlého dne mi zbylo vařené kuřecí maso a vývar. Nebude nic jednoduššího než uvařit bulgur, přidat zeleninu a kuřecí maso.

Pod názvem bulgur se skrývá loupaná, předvařená a drcená tvrdozrnná pšenice. Z této pšenice se vyrábějí i semolinové těstoviny. Bulgur je rychlý na přípravu, má širokou škálu kuchyňského využití, skvěle se hodí jako alternativa rýže. Oproti rýži má nižší glykemický index a více vlákniny. Alergici pozor, bulgur obsahuje lepek.



A jak bulgur připravit?
Požadované množství bulguru několikrát propláchneme a pak vaříme v osolené vodě v poměru 1:2 asi 12-15 minut. Poté přebytečnou vodu slijeme a necháme bulgur v zakrytém hrnci 5 minut dojít.

Já jsem pro náš oběd nejdříve zpěnila na másle něco málo cibulky a nastrouhanou mrkev. Přidala jsem propláchnutý bulgur, zalila vodou a nechala vařit přibližně 15 minut. V polovině vaření jsem přidala ostatní zeleninu - zelený hrášek, brokolici, cuketu. Nakonec jsem zamíchala do směsi vařené kuřecí masíčko a vše jsem nechala v zakrytém hrnci dojít.
Stačí tedy servírovat.
A já se vůbec nezlobím, když Matyášek zaloví v talířku nejen lžící, ale i rukou. Stále dokola, jako mantru, si v duchu opakuji, vždyť je to tak důležité pro jeho další vývoj.
A jeho úsměv a upatlaná pusinka? Není větší odměnou pro kuchařku než spokojený strávník a prázdný talířek.

 

I vám usměvavé a spokojené strávníky přeje 
Iva Růžičková

Komentáře